Keresés a honlapon

Egyéni keresés


Vitaminok

A vitaminokat az ábécé nagybetűivel jelölik.

Legismertebb vitaminok:
A-,B1-,B2-,B3-,B6-,B12-,C-,D-,E-,és K-vitamin.

A vitaminok olyan szerves vegyületek, amelyek az emberi szervezet anyag - és energiaforgalmában, kis mértékben nélkülönözhetetlenek, és amelyeket - kevés kivételtől eltekintve - a táplálékkal tudunk felvenni,
mert azt a szervezet nem tudja előállítani.

A vitaminok a szervezetben sokféle szerepet töltenek be, ezért ha a napi szükségletet a táplálékból nem fedezzük, részleges, vagy teljes vitaminhiány lép fel.
A részleges vitaminhiányt hipovitaminózisnak,
a teljes hiányt pedig avitaminózisnak nevezzük.

A helytelen táplálkozást kiegészítő túl sok vitamintabletta szedése hipervitaminózishoz vezet,amelynek szintén betegségre utaló tünetei vannak.





Jelentősebb növényi források

Vitaminok

- A ( retinol )
répa, paradicsom, kelkáposzta, spenót, brokkoli, cékla, sárgabarack, áfonya, sárgadinnye, csipkebogyó, zeller, csalán, petrezselyem, kelkáposzta, fokhagyma

- B 1 ( tiamin )
olajos magvak, dió, mogyoró, gesztenye, búzacsíra, napraforgó, paradicsom, uborka, kelkáposzta, répa, csalán

- B 2 (riboflavin )
gabonafélék, búza, kukorica, burgonya, sörélesztő, saláta, káposzta, aszalt szilva

- B 3 ( niacin )
minden nyers zöldség, karalábé, paradicsom, füge, dió, szilva, búza

- B 5 ( pantoténsav )
narancslé, búzacsíra, sörélesztő, olajos magvak, a méhpempő

- B 6 ( piridoxin )
burgonya ( héjában sütve ),búzacsíra, sörélesztő, napraforgó, káposzta, vöröshagyma

- B 12
sörélesztő, búza, malátaméz, barnarizs, szójalecitin, algák

Folytatás a hirdetés után...







- C ( aszkorbinsav )
citrusfélék, csipkebogyó, fejes káposzta, savanyú káposzta, brokkoli, nyers petrezselyem, paradicsom, kelkáposzta, csalán

- D ( kalciferol )
zabpehely, búzacsíra, hidegen sajtolt olaj, sörélesztő

- E ( tokoferol )
napraforgó, mandula, szójaolaj, dió, búzacsíra, brokkoli, kel, spenót, gabonafélék

- H ( biotin )
dió, sörélesztő, barnarizs, mák, mogyoró, lencse, ribizke

- K
csalán, lucerna, szójaolaj, pórsáfrány, tengeri hínár

- P
citrusfélék, szőlő, sárgabarack, paprika, szeder, cseresznye, csipkebogyó, citrom, hajdina

- U
csalán,nyers káposzta, káposztalé





Ásványi anyagok

Mikro és makroelemek

Az ásványi sók a védőtápanyagokhoz tartoznak.
A tápanyagok közül egyedüli szervetlen anyagok. Különböző vegyületeket alkotnak, és a természetben a növény és állatvilágban is megtalálhatóak.

Fontos szerepük van az emberi szervezet működésében és felépítésében. Hiányuk anyagcsere és idegrendszeri zavarokat okoz.

Napi szükségletet a növényi és állati eredetű élelmiszerek fogyasztásával fedezzük.

Az emberi szervezetben 4% ásványi anyag található. Naponta átlagosan 15 - 20 gr ásványi anyagot választ ki a szervezet, ezt a táplálkozással pótolni kell.

Az egyes ásványi anyagokra az emberi szervezetnek különböző mennyiségben van szüksége. Azokat az elemeket, amelyeket a szervezet grammnyi mennyiségben igényel, makroelemeknek, amelyeket pedig milligramm vagy ennél kisebb mennyiségben mikroelemeknek (nyomelemeknek) nevezzük.

Makroelemek: nátrium, kálium, klór, kalcium, magnézium, foszfor, kén.
Mikroelemek: vas, cink, mangán, jód, réz, fluor,stb.

Az ásványi anyagok vízben oldódnak, ezért a zöldségféléket vékonyan kell hámozni, és kevés vízben főzni.
Ajánlott a főzővizet felhasználni, mert az élelmiszerekből az ásványi sók egy része kioldódik.





Jelentősebb növényi források

Ásványi anyagok, nyomelemek

- Szelén ( Se )
lilahagyma, spárga, búzacsíra, búzakorpa, paradicsom, brokkoli

- Vas ( Fe )
csalán,kamillagyökér, ánizs, gyümölcsök, erdei szamóca, mák, őszibarack, dió, bab, spárga, zabpehely

- Kalcium ( Ca )
búza, szezámmag, csalán, káposzta, petrezselyem, narancs, mandarin, hagyma, mák, szójabab, amerikai mogyoró, dió, napraforgó, szárazbab

- Magnézium ( Mg )
zab, csalán, füge, citrom, grapefruit, kukorica, mandula, dió, olajos magvak, alma, minden zöld növény

- Nátrium ( Na )
árpa, cékla, sárgarépa, articsóka

- Kálium ( K )
rozs, citrusfélék, paradicsom, vizi torma, menta, napraforgó, banán, burgonya

- Cink ( Zn )
rozscsíra, búzakorpa, zabpehely, mandula, datolya, csalán

- Réz ( Cu )
csalán, szárazbab, borsó, búza, szilva


Ajánlott oldalak





Ide kattintva feliratkozhat hírlevelemre









Köszönöm, hogy meglátogattad oldalamat



Itt küldhet üzenetet

Az Ön e-mail címe:

Üzenet:


HÍREK


Érdekelnek a kristályok,
gyógyító kövek?
Kérd az
INGYENES útmutatónkat!


Só inhalátor"Mini szanatórium",
közvetlenül a gyártótól!

Bővebb információ IDE kattintva



Kristályterápia tanfolyam!

Oklevelet adó
intenzív online ( távképzés )
tanfolyam

Bővebb információ
IDE kattintva




OLDALAJÁNLÓ

Ha Ön szeretné tudni

melyek a szerencsekövei,
nézze meg új oldalunkat
IDE kattintva!




Az elhízás lelki okai
Biztos, hogy sokat eszik
aki túlsúlytól szenved?
Minden tünet a
"sértődött lélek"
jajkiáltása!
Olvasson róla bővebben ITT!



Ide kattintva
feliratkozhat hírlevelünkre!

Új írásainkról értesítést küldünk



Ha tetszik az oldal,
támogass minket egy lájkkal!










Vagy nyomd meg a + gombot



Köszönjük!


Köszönjük látogatásod!



Keresés a honlapon